^klik! klik! klik!^

orang gojes sedang stalker sayer =)....siler tinggalkan jejak anda yer...insyaAllah sayer akan terjah anda kembali ;p

TQ keraner mngikuti sayer ;p

Friday, July 29, 2011

atleast they have give their efforts ....good job Khairul Fahmi Che Mat, Safee Sali and all Harimau Malaya players ;)

Salam semua....masih bermuram durjakah diatas kekalahan semalam???heheheh...biasa lah tuh...aku pon sedikit kecewa gak....tapi dah adat pertandingan .....mesti ada yang kalah n mesti ada yang menang....kalau nak dua2 menang camner lah plak kan....walaupon dah agak terlewat aku tetap jugak nak buat entri pasal perlawanan Harimau Malaya menentang Singapura semalam...malam tadi malas nak on laptop...pagi tadi pulak aku ada appoinment dengan dentist di sebelah pagi...then, petang macam biasa lah....kerja ;)

ok, semalam aku menonton pusingan kedua kelayakan Piala Dunia Harimau Malaya vs Singapura kat 801 jer....agak jeles dengan status kawan2 kat FB yang berpeluang meyaksikan perlawanan tersebut di Stadium Nasional Bukit Jalil....huahauahuahau....sebagai menunjukka rasa sokongan terhadap pasukan negara, aku n najmie memakai baju hitam kuning sambil meyaksikan perlawanan tersebut .....yeah ! tetap semangat ok...depan tv po depan tv lah ....;)

hitam kuning ! hitam kuning ! go tiger ! .....tdo pon pakai baju nih gak semalam....SEMANGAT ;)

sebagaimana yang korang semua dah sedia maklum....kemaraan pasukan Harimau Malaya berhenti setakat semalam sahaja apabila keputusan berakhir dengan 1-1....secara agregat Singapura menang 6-4....walaupon kalah aku tetap berbangga dengan pemain2 Harimau Malaya....kita kalah bermaruah...apabila kita bermain dengan 100 % anak tempatan termasuk dengan jurulatihnya sekali...


walaupun terdapat kelompongan disana sini tapi aku rasa para pemain telah cuba untuk memberi aksi yang terbaik....agak terkilan lah jugak dengan pemain2 Singapura yang cuba melengah2kan masa permainan...mula2 rasa cam biasa jer tau....tapi bila sket2 sakit...langgar sket pon, terbaring macam cedera parah jer....panas hati jugak lah aku tengok....memang PELAKON TERBAIK lah diorang semalam....adoyai....dengan goal keeper sekali pon berlakon..pastu berlakon tak boleh nak bajet time btol2 lak tuh....haaa dapat ko kad kuning...sebelum tuh siap kena sound ngan Safee Sali lak tuh....padan muka SINGA PURA2....hahahahha...emo lak aku....hahahahhah...

satu kekurangan yang aku reti sket nak komen tentang match semalam apabila aku tengok pemain2 Harimau Malaya macam terlalu berharap kepada Safee Sali untuk menjaringkan gol...dah sah sah la semalam dia adalah pemain yang paling diikat kakinya oleh pemain2 Singapura....apatah lagi dengan ketiaadaan kapten pasukan,Safiq Rahim semalam....Amirul Hadi pon macam2 takut jer bila dapat bola...Kunalan jugak yang beraksi cemerlang dengan larian2 derasnya....agak frust jugak bila Aidil Zafuan dikeluarkan akibat kecederaan pada pertengahan separuh masa pertama....padahal aku baru jer tengok mamat tuh semangat jer bagi komen kat Astro Arena ke Astro Awani dua hari sebelum perlawanan...aper2 hal pon....Safee Sali tetap jugak yang terbaik semalam apabila menjaringkan gol untuk Harimau Malaya ;)

bagi aku lak, hero of da game semalam tentulah Harimau Malaya punya goalkeeper, Khairul Fahmi Che Mat...hahahahahha...aku die hard fan dia kot !.....dia memang beraksi cemerlang semalam apabila menyelamatkan beberapa percubaan SINGA PURA2 daripada membolosi gawang Malaysia....good job KFCM ;) ....walaupon beberapa hari sebelum perlawanan aku terbaca beberapa kontroversi panas pasal mamat nih kat blog2 ....tapi dia memang beraksi dengan baik semalam berbanding ketika perlawanan menentang Liverpool arituh...


dan disebabkan aku peminat kipas mati dia, hari nih aku beli berita harian semata2 sebab ternampak gambar dia 1 page kat 8tv pagi tadi....time tuh hot fm kuasa 3 punya slot....then Fafau buat2 nyanyi lagu apertah sambil AG pegang Berita Harian tunjuk gambar kat atas tuh kat Fafau....hahahahaha....gila x aku???tapi btolla....aku start layan bola n tengok perlawanan2 yang melibatkan Harimau Malaya nih since aku tgk mamat nih beraksi cemerlang time Piala Suzuki AFF hujung tahun lepas....kalau x....ko tanya lah aku apa pon pasal bola....satu benda pon aku tatau....x layan kot....sekarang nih pon...xder la aku tau sgt pasal2 bola2 nih....tapi atleast aku knal la jugak pemain2 Harimau Malaya nih + perlawanan2 yang melibatkan Harimau Malaya....patriotik gtu....tapi kalo ko tanya aku pemain Liverpool ker....MU ker....satu benda pon aku tatau....kalo tau pon, mungkin Chelsea kot...sbb najmie peminat Chelsea....hahahha

tuh jer la kot ulasan aku pasal perlawanan malam tadi....apa2 hal pon AKU TETAP BERBANGGA DENGAN PASUKAN HARIMAU MALAYA....dimana bumi ku pijak, di situ langit ku junjung....majulah sukan untuk negara...;)

dalam banyak2 ulasan yang dibuat oleh blogger2, aku paling suka ulasan yang dibuat oleh blogger ....gambar kat atas tuh aku amik dari blog beliau....gambar menunjukkan penyokong2 Harimau Malaya bersolat Maghrib di laluan pejalan kaki Stadium Nasional Bukit Jalil...baguslah camtuh...bola, bola jugak....semayang tetap tak tinggal...kalau nak baca entri penuh, sila terjah blog beliau kat SINI...beliau ada kat tempat kejadian semalam ;)

sokSEKsokSEKpndgKIRIpndgKANAN: ttiba aku berangan nak dapat boifen football player gak bole x?hahahhaa....ala, xyah football player sangat lah....yang suka main bola petang2 pon jadi lah kot....ok cik dd, sila hentikan angan2mu itu !

3 comments:

  1. uishh.. saham tinggi bebenor kfcm tuh.. :D
    go tigers

    ReplyDelete
  2. khairul fahmi memang terbaik
    patutnya dia diturunkan masa 1st match singapore
    kalau tak mesti kita ada harapan menang

    http://hanspunyablog.blogspot.com/2011/07/kontest-menang-duit-raya.html

    ReplyDelete
  3. wpun tgk dalam tv namun setia memakai jersi Malaysia! hehe bagus2! Peluang Malaysia utk kelayakkan piala dunia ni akan mucul 4 tahun lagi..mari kita sokong mereka dlm kejuara2 yg terdekat.. :)

    ReplyDelete