^klik! klik! klik!^

orang gojes sedang stalker sayer =)....siler tinggalkan jejak anda yer...insyaAllah sayer akan terjah anda kembali ;p

TQ keraner mngikuti sayer ;p

Friday, May 27, 2011

warna merah MUNGKIN menyambungkan saya dengan SHINICHI selama2nya ;)

salam all....hari nih aku MC..so, aku dok umah jer la smbil surfing tenet n tengok tv....yer la dah nama pon MC, x kan la aku nak g jejalan plak...hehe....korang nak tau x?aku sangat suker tengok CONAN...aku bacer komik tuh since aku form 3....pas aku abes form 5, aku da jarang bacer komik nih sebab....banyak lagi benda lain yang aku boleh beli selain beli komik kot....hehehe...ntah tahun bila ntah ....aku start tengok kartun dia kat tv....n aku pernah jugak drama jepun citer korea nih dalam betul orang real....yang pegang watak SHINICHI KUDO tuh hensem tau....ehhh tadi CONAN...nih SHINICHI KUDO....hmmm, act tu adalah watak yg berbeza tapi dari diri yang sama....aisshhhh panjang la nak citer kat sini n bukan itu yang aku nak fokuskan dalam entri aku kali nih....so, kalo korang nak tau camner detektif remaja SHINICHI KUDO bertukar menjadi DETECTIVE CONAN....korang mintak kat pakcik GOOGLE yang baik hati ok !


aku suker tengok kartun nih sebab dia citer pasal penyiasatan....cam hebat giller aaa CONAN punyer pemerhatian sbb dia boleh memerhati bukti2 yang ada dengan pandangan mata hati dia...btw, walaupun nih komik penyiasatan tapi ianya tak lari dari tema percintaan....dan benda tuh la yang aku ngader2 nak tekankan dalam entri nih...hahahahha

aper yang boleh aku simpulkan....SHINICHI KUDO n RAN menyukai antara satu sama lain secara diam2....secara mata kasar diorang selalu bergaduh n bertekak tapi sebenarnya diorang sering care n ingat antara satu sama lain...walaupon SHINICHI dah jadi CONAN tapi dia tetap akan protect RAN dengan apa jua sekalipon....walaupon RAN selalu rasa nak marah kat SHINICHI tapi hari2 dia tetap menanti kepulangan SHINICHI....tapi dia xtahu sebenarnya SHINICHI tuh ttiap ari ada dekat dengan dia, memerhatikan dia, menjaga dia....

so sweet of them ;)....n dalam episod yang aku tengok petang tadi....SHINICHI suruh RAN pilih sama ada nak potong wayar biru atau merah ...yang mana salah satu daripada wayar tuh akan menentukan hidup mati mereka....diorang time tuh sedang terperangkap dalam bangunan yang ada bom...tapi kat blok yang berbeza...diorang berinteraksi mlalui telefon....kalo RAN salah potong wayar, mungkin bangunan tuh akan meletup...

dalam minda RAN time tuh nak potong wayar merah bcoz both SHINICI N RAN like RED ;) ....tapi at last RAN potong wayar biru n diorang terselamat ;p ....bila diorang dah terselamat, RAN sibuk2 la cari SHINICHI tapi yang dia jumpa hanyalah CONAN...

CONAN: kak Ran, abang SHINICI tanya....kenapa kak Ran tak potong wayar merah???
RAN: warna merah MUNGKIN menyambungkan saya dengan SHINICHI selama2nya ;)

hahahaha.ntah kenapa aku rasa ayat tuh sweet sangat ;)...ttiber nak suka warna merah boleh x???hahahaha..

dan nih mengingantkan aku tentang kesetiaan ADAM dan NUR AMINA dalam drama NUR KASIH THE MOVIE yang aku tengok semalam.....

ADAM: nie lukisan abang ke lukisan Nur?
NUR: dua2
ADAM: tiga2....[sambil memegang perut NUR ;) ]

kalo nak tengok kesetiaan ADAM n NUR camner, sila terjah panggung berdekatan anda....hahaha...malas aku nak review...btw, series dia lagi touching kot but movie dia tetap superb gak la....so, tak rugi tengok...aku nanges!....hahaha

sokSEKsokSEKpndgKIRIpndgKANAN: smbil taip entri nih aku layan lagu Bruno Mars continusly...."When I see your face, There's not a thing that I would change, Cause you're amazing, Just the way you are" ... "Oh you know, you know, you know, I'd never ask you to change, If perfect is what you're searching for,Then just stay the same" ....;)

3 comments:

  1. cik dd,
    msred pon layan conan gak...tapi sejakk ade 3 putera ni masa da kurang....
    nur kasih berbaloikah tengok wayang?

    ReplyDelete
  2. wuaaa...rugi xsempat tgk nur kasih semalam..xpe2..mesti gak tgk ajak my sayang..hahaha..erks..niesa pernah tgk conan je..yg dia betul..sapa sinichi niesa xpnh tgk lg..haha..tp tau gak conan tu bukan bdk2 sbnrnya..cite tu mmg best gak la...

    ReplyDelete
  3. ok.. terbaca entry yg lama nie.. hehe

    ran lawa.. tu jer komen aku.. hehe

    ReplyDelete